Ikut

Sunday, November 29, 2009

Trip To Miza's House

Sebenarnya, trip to miza's house bermotifkan perjumpaan a.k.a reunion untuk budak2 Ex-SK Simpang 6 Bestari Batch 1999. Semalam, 30hb November aku dan beberapa rakan yang lain datang memeriahkan lagi rumah terbuka Miza Aziz di Taman Desa Jana, Kamunting.

Pukul 1.30 petang, kami berkumpul di kawasan rumah saudara Muzani sebelum bergerak konvoi bersama tepat pada pukul 1.45 petang. Aku diarahkan oleh kawan-kawan lain supaya menjadi navigator. Pada mulanya, aku tahu selok belok Taman Desa Jana tu, namun apabila sampai berdekatan Kompleks Rakan Muda Taiping, aku sudah mula "ingat-ingat lupa". Biasa la, dah lama tak jalan ke kawasan Kamunting ini.

Aku terus capai telefon bimbitku, dan menelefon Miza tentang lokasi rumahnya. Akhirnya, berkat & kesabaran kami semua yang 2 kali sesat terubat apabila menjumpai rumah Miza tidak lama kemudian. Rombongan kami terdiri daripada: Ahmad Muzani, Aku, Nurul Sa'adah, Intan, Sharifah Munirah, Sepupu sharifah & Aznor Juyantie.


Antara Tetamu Lelaki Paling Awal sampai: Aku & Muzani



Dari Kiri: Nurdin, Kamil, Muzani, Shafiq & Aku



Dari kiri: Sharifah Munirah, Intan, Sa'adah, Aznor & Maisarah


Ketibaan rombongan kami disambut baik kawan lama & tuan rumah, Miza dengan girang setelah lama tidak berjumpa sejak tahun 1999. Saudari Maisarah telah hadir pada awalnya & dia turut menyambut kehadiran kami semua. Kami menunggu 1 lagi rombongan. Beberapa minit kemudian, rombongan yang terdiri daripada Shafiq, Nurdin Hilmi & Kamil telah pun tiba.


Intan & Aznor



Dari kiri: Sharifah Munirah, Sa'adah, Sepupu Sharifah, Maisarah & Miza


Sambil menjamah makanan, kami semua berpeluang meluangkan masa beramah mesra & berbual sesama kami. Banyak kenangan & gosip yang telah kami ungkapkan. Dari situ, aku merasakan betapa pentingnya nilai persahabatan. Kalau ikutkan, ramai lagi yang tak hadir atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan namun ia tidak sedikit pun membantutkan usaha kami berkumpul bersama-sama disamping mengeratkan lagi siraturrahim.

Insya Allah, bila ada masa terluang lagi, kami akan berkumpul lagi beramai-ramai. Dengan adanya Laman Facebook, kami dapat bertemu kembali & saling berhubung antara satu sama lain. Aku berharap, persahabatan antara kami akan berkekalan sampai bila-bila.