Ikut

Monday, November 23, 2009

Dinner Di KamaLodge


21hb November (Sabtu) baru-baru ni, keluarga aku dapat berkumpul & makan malam bersama. Lengkap! Semua ada. Ain, adik aku di universiti malaya & Hanisah yang menuntut di institut perguruan darul aman balik bercuti setelah tamat peperiksaan semester baru-baru ini. Kebetulan sabtu malam itu ayah aku tidak ke mana-mana. Selalunya jika tak da outstation, dia kena hadir ke kem wataniah. Biasa la, diorang punya operasi. Tapi kali ini, ayah aku betul-betul free.


Permandangan waktu malamm swimming pool & chalet di KamaLodge


Antara Chalet KamaLodge waktu malam


Lagi antara permandangan di KamaLodge ketika waktu malam


Bertempat di KamaLodge, sebenarnya agenda ini tidak dirancang sama sekali. Namun adik aku, Hanisah telah menyuarakan untuk belanja kami sekeluarga makan malam bersama pada malam itu. Selepas solat maghrib, dalam lingkungan pukul 7.45malam kami bergerak ke KamaLogde. Sebenarnya KamaLodge tu tempat peranginan ataupun tempat penginapan. Tuan punya Chalet KamaLodge itu adalah jiran kami & kawan ayah aku sendiri, Dato' Kamal.


Permandangan Chalet KamaLodge di siang hari


Permandangan dari Tingkat Tiga Chalet KamaLodge


Malam itu, suasana & permandangan di tempat santapan cukup menarik dengan persekitaran yang cukup tenang & cantik. Tempat santapan kami betul-betul berdekatan dengan swimming pool. Aku macam biasa, kalau agak malas nak makan malam, aku order Chiken Cop je. Memang sedap & puas hati sebab banyak. Sesiapa yang berkunjung di situ, cukup puas hati. Kawasan persekitaran yang cantik, makan yang enak & tempatnya cukup strategik berada di kawasan peranginan.


Mak & Ayah


Adik Fatin & Angah


Hanisah & Ain


Aku la


Mak, ain & adik bongsu aku, fatin order nasi goreng kampung. Aku & adik aku, hanisah order Chiken Cop. Ayah aku, biasa la. On Diet. Hehe dia order Sup Cendawan & roti garlic. Adik aku, angah pulak order Fish & Fillet. Huhu Memang sedap. Kalau korang semua singgah di Taiping, singgah la di KamaLodge. Di situ ada penginapan & menyediakan santapan. Lokasinya berdekatan antara Taman Tasik Taiping & kaki Bukit Larut.



1 comment:

Hanis Azla said...

As-salam muiz..

Eh! Kak Nyah terjumpa blog ni waktu google pasal kamalodge.. tengok gambar macam kenal he..he.. happy blogging :)