Ikut

Sunday, August 16, 2009

Tahniah!! Bravo!! Caiyok!!



Ruangan kali ini aku nak ucapkan setinggi-tinggi Tahniah kepada adik aku nombor 4, Nurul Hanisah yang akhirnya telah dipanggil dan terpilih memasuki bidang perguruan di Institut Perguruan Darul Aman (IPDA), Jitra Kedah.

Pada asalnya adik aku ni telah memasuki UiTM kampus Seri Iskandar, Perak. Namun berkat usaha dan doa yang tidak putus-putus berakhir dengan kejayaan. Bukan senang beb nak terpilih ke dalam bidang perguruan ni. Sudah tentu dapat kerja tetap dan yang paling penting keje dengan kerajaan. Kalau Swasta ni, penat.

Hari sabtu dan ahad, semua orang cuti, pekerja sektor swasta kekadang terpaksa bekerja demi tugas. Apa-apa pun sekali lagi, Tahniah kepada adik aku sorang ni. Belajar rajin-rajin. Beat mak ayah, abang dan kakak-kakak kamu. Semoga berjaya dalam hidup.

P/s: Adik aku ni amik course Pemulihan Sekolah Rendah. Jadi tidak mempunyai masalah dan kurang tekanan. Yang paling penting, berdasarkan pengalaman ayah & mak aku di maktab perguruan Johor dahulunya, perbezaan antara IPTA & Institusi Perguruan (Maktab), di mana dalam maktab perguruan banyak ruang dan kebebasan. Tidak mempunyai banyak "Assignments" dan tekanan malahan "enjoy" dalam pembelajaran. Wallahua'lam....


No comments: