Ikut

Monday, August 31, 2009

Part 1: Rahsia Kemenangan (Konflik 2005 di Kem 23 RAMD)




Salam. Kali ini aku terpanggil untuk menulis satu slot untuk mendedahkan rahsia kemenangan aku dan pasukan aku pada tahun 2005. Bagi yang belum tahu, korang tahu tak Pasukan Kadet Bersatu Malaysia (PKBM) di sekolah menengah korang? ha, hal ini la yang aku nak ceritakan ni.

Aku terpanggil untuk mendedahkan rahsia kemenangan kami, kadet PKBM (Darat) SMK King Edward VII di bawah naungan Rejimen ke 3 Artileri Diraja (3 RAD) kerana atas permintaan orang-orang yang tidak puas hati dan tidak percaya akan kemenangan kami di Pertandingan Perkhemahan Tahunan Pasukan Kadet Bersatu Malaysia (Darat) tahun 2005 yang diadakan di Kem Batalion 23 Rejimen Askar Melayu Diraja (23 RAMD), Ipoh.



Ramai pasukan naungan yang tidak berpuas hati termasuklah tuan rumah, 23 RAMD (pasukan naungannya: Malay College Kuala Kangsar). Sebab apa? Sebab tiap-tiap tahun 23 RAMD je menang. Mana boleh. Semua kaki penipu, main kotor. Dah la pengadil majoritinya dari tuan rumah.

Dalam pertandingan ini beberapa acara telah dipertandingkan iaitu Kawad Senjata (M16) [Berpasukan: Lelaki & Perempuan], Baca Peta dan pergerakan terpantas di dalam hutan (5-7 Kilometer) [Lelaki & Perempuan] , menembak jatuh piring 50meter (Lelaki & Perempuan), menembak target (100meter & 200meter) [Lelaki & Perempuan] dan Ketua Perbarisan Kawad Senjata Terbaik [Lelaki sahaja].

Latihan Kawad Senjata sebelum bermulanya pertandingan



Taklimat sebelum bermulanya acara Kawad Senjata


Latihan Kawad Senjata


Peserta wanita dalam acara kawad senjata


Peserta lelaki dalam acara Baca Peta dan pergerakan terpantas di dalam hutan bergambar bersama jurulatih pasukan mereka


Peserta wanita acara Baca Peta dan pergerakan terpantas di dalam hutan menunggu giliran perlepasan


Latihan Menembak kategori wanita


........................................................................................................................................................................

P/s: Nantikan Part 2: Rahsia Kemenangan (Konflik 2005 di Kem 23 Rejimen Askar Melayu Diraja) tidak lama lagi.


No comments: